This blog is intended for Malaysian Chinese only. This blog is a personal blog written and edited by me. For questions about this blog, please contact admin at rockyourlife2011@hotmail.com. This blog does not accept any form of advertising, sponsorship, or paid insertions. We write for our own purposes. However, we may be influenced by our background, occupation, religion, political affiliation or experience. The compensation received will never influence the content, topics or posts made in this blog. All advertising is in the form of advertisements generated by a third party ad network. Those advertisements will be identified as paid advertisements. The owner of this blog is not compensated to provide opinion on products, services, websites and various other topics. The views and opinions expressed on this blog are purely the blog owners. If we claim or appear to be experts on a certain topic or product or service area, we will only endorse products or services that we believe, based on our expertise, are worthy of such endorsement. Any product claim, statistic, quote or other representation about a product or service should be verified with the manufacturer or provider. This blog does contain content which might present a conflict of interest. This content may not always be identified.

Friday 27 May 2011

CHAN SHAO KANG IS THE MAN!

Almost one month after Wen Jiabao visited Malaysia, let's remind ourselves, there was this man (well, actually he is still a student) challenging the Malaysian Government (or should I say just the authorities of UM?).

This man is Chan Shao Kang. He is still a first year medical imaging student in UM - the oldest university in Malaysia. He tried a few times to ask questions by raising his hand and shouting "Premier Wen, please give me a chance."

An officer then approached him and asked what were the questions he had in mind. After listening to the questions, the officer then told him those questions were too sensitive and advised him not to raise it.

Chan Shao Kang then wrote an open letter to Wen Jiabao, on his blog. The open letter goes like this..


敬爱的温家宝总理,您好!


我不知道你还记不记得我,我就是那个在马大礼堂两度高呼 “请温总理给我机会” 的马来亚大学学生。


我相信,您已经把双眼锁定在我身上,您已经摆出手势允许我提问。


但是后来,我没能发问我的问题,我没能提出我心中对中国现况的一些看法。


是因为什么?相信在场的人都看的一清二楚。温总理,您也应该心中有数。


我几度被官员恐吓,被要求停止发问,被要求离席……我身边出现了官员、警察……


您真的看不出,这个问答环节,根本就是被马大校方预设好的一出戏吗?


温总理,您说你喜欢和青少年交谈,可是当一个对中国满怀疑惑的少年提出疑问时,却被强行压制下来。


您听到的所谓 “青少年的见解”,只是被选定好的角色,预设好的台词,演练过的表情。


这真的是您所要听的东西吗?


只希望听到对中国的赞美,而不希望听到对中国质疑,您真的是这种领袖吗?






温总理,我仇视中国吗?我要挑战您吗?我要让您下不了台吗?


或许您忘记了,但是您进场的时候,我有幸和你握手,那时候我的心情雀跃万分,这可是全球最有影响力的人之一啊!


我从小看着我爸爸用中国传统葬礼为死者处理身后事,我读的是中国四大名著,读的是中国历史,即便我被同学取笑说:干嘛要读这些考试不会出的东西?


再长大一些,我开始学习中国各种传统技艺:扯铃、二胡、太极……即便到最后都只是半桶水,即便到最后还是被同学取笑说:你是不是中国来的古代人?


再长大一些,我看到中国神速的经济崛起、我看到中国举办奥运的成功、世博会的壮观……


我为我是华人感到骄傲。啊,我身体内的血脉,继承自具有五千年优秀的文化!






但是,这难道就意味着,中国是一个完美的国度吗?中国神圣不可侵犯,不可质疑吗?


一个小孩从小天资聪颖,能文能武,深受大家喜爱。但若有一天他作出欺凌弱小这种不义之举,难道我们就不用去责怪他吗?


我们能因为中国的美好,而完全忽视了中国所犯下的污点吗?


温总理,您是堂堂一个大国的领导人,您的视野、见解,肯定会比我这个19岁的小子来的更广阔。


您上过各国主要媒体的访谈,他们有的是最专业的记者、最尖酸毒辣的问题、比我黄毛小子所问的问题肯定狠上一千倍。


赵连海、刘晓波、六四、高行健、艾未未……这些都是国际社会关注的课题,也是一个全世界拥有独立思考大学生(排除那些考试机器)所关注的问题。


您要说,在您的政治生涯里面,从来没有被人问过这些问题吗?


当然,如果您认为中国没有做错,如果您认为这么做是为了 “中国更长远的安宁” ,那也可以在这样的对话交流上提出您的见解和论据,让第三者和观众自行判断。


这是一个文明的时代,为什么我们不能通过文明的对话来激荡对一个课题的思考?


听过一句话吗?“我不认同你的看法,但是我誓死捍卫你说话的权利。”






今天,我说话的权利被剥夺了。
明天后天,我可能会被秋后算账了。


今天,您可能已经安睡了。
明天后天,您可能就会把我给忘记了。


至今,网上不乏对我的批评。


他们说我逞英雄、说我会破坏中马关系让马来西亚经济死得很难看、说我竟敢以下犯上让你难堪、说我根本就是有意搞破坏、说我意在引人注意博上位……


我说,我只是在争取自己发言的权利。


特别是这个发言权,是温总理您亲自赋予马大学生的;
而这使它变得更加意义非凡,也更值得我去争取。






祝您访马愉快,也祝您能听到更多真诚的声音。




马来亚大学学生
陈劭康 敬上
______________________________________________
Btw, I can win a car just by drinking tea? How cool is that!? Click here to check it out!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...